Çevrimiçi Oyun, İşten Çıkarmaların Ortasında Teknoloji Sektörünü Teselli Edebilir mi? Durumun Nasıl Olabileceği Konusunda Uzmanlar

Büyük teknoloji şirketlerinin binlerce çalışanı işten çıkarmalar nedeniyle gelecekleri konusunda endişeli olmaya devam ederken, 2024 yılına kadar 1,9 milyar dolara ulaşması beklenen Hindistan’daki çevrimiçi oyun sektörü bu yükün hafifletilmesine yardımcı olabilir.

Sektör şu anda yaklaşık 50.000 kişiyi istihdam ediyor ve işgücünün %30’unu programcılar ve geliştiriciler oluşturuyor.

Personel firması TeamLease Digital’in yeni bir raporuna göre, sektörün %20-30 oranında büyümesi ve MY23’ün sonuna kadar bir lakh yeni doğrudan ve dolaylı iş yaratması bekleniyor. Rapor, bu beklenen yeni iş fırsatlarının programlama, test, animasyon ve tasarım dahil olmak üzere tüm alanlarda mevcut olmasının beklendiğini vurguladı.

YAPACAKSINLAR, DEĞİL Mİ?

Gamerji’nin CEO’su ve Kurucusu Soham Thacker’a göre, bu endüstrinin büyüme hızı daha fazla iş yaratılmasına yardımcı olabilir, ancak son zamanlarda işten çıkarılan teknoloji adamlarına yardımcı olmayabilir. Çünkü teknik işler dışında, sektördeki toplam iş havuzunu oluşturan animasyon, grafik, içerik oluşturma, oyun geliştirme, profesyonel oyunculuk gibi beceriye dayalı başka işler de var. Lakshya’nın CEO’su ve Kurucusu Manvendra Shukul da oyun geliştirmenin belirli oyun motorları veya teknolojilerinde bilgi ve yetkinlik gerektirdiğini söyledi. Teknoloji şirketi çalışanlarının bir oyun geliştirme projesine etkili bir şekilde katkıda bulunmadan önce “büyük bir yeniden eğitime/yeniden beceri kazanmaya” ihtiyaçları olacağını söyledi.

Bununla birlikte, All India Gaming Federation (AIGF) CEO’su Roland Landers, oyun endüstrisinin işten çıkarmaların hararetini azaltmaya yardımcı olabileceğine inanıyor. “Yüksek vasıflı yeteneklere yönelik büyük bir talep var ve oyun endüstrisi, özellikle de Dijital Hindistan için gün doğumu sektörüne katkıda bulunmaya istekliyseler, son zamanlarda işten çıkarmalarla karşı karşıya kalan birçok kişi için bir fırsat penceresi işlevi görebilir.”

ÖDEME İSTASYONU

Landers’a göre, paketler bir yerden bir yere değişebilir ve çoğu kâra bağlıdır. “Örneğin, sektörden mal ve hizmet vergisi (GST) için değerleme mekanizmalarındaki belirsizlikler. Felaket sonuçlara yol açabilir ve vergi borcunda yüzde 1100’lük bir artışla karşı karşıya kalmamamız için ele alınması gerekiyor” dedi ve ekledi, “GST rejimindeki bu belirsizliğin karlılığı etkileyen dalgalanma etkileri olabilir.”

Bu arada Gamerji CEO’su, uzman yetenekler için oyun oynamanın belirli pozisyonlarda geleneksel BT işlerine göre eşit veya belki de daha fazla ödeme yaptığını söyledi. “İyi içerik oluşturuculara veya oyun geliştiricilere cömertçe ödeme yapılır. Oyun geliştirme veya sanal grafik endüstrisi en çok parayı öder; sadece Hintli değil, yabancı şirketler de işlerini yetenekli Hintli oyun geliştirme stüdyolarına yaptırıyor. İçerik oluşturma bile, markaların reklam entegrasyonları için birkaç binden lakh’a kadar her yerde ödediği etkileyiciler için iyi para getiriyor.”

Shukul, video oyunları endüstrisinin yeterince ödeme yapmadığına dair bir yanlış kanı olduğunu söyledi. “Çoğu sektöre kıyasla en iyi paymasterlardan biridir. Oyun mühendisliğinde, doğru becerilerle, Hindistan’da ve yurtdışında normal bir BT işinden daha fazlasını kazanabilirsiniz. Oyun geliştirmenin sanat ve animasyon alanında bile sanatçılar, bir sanatçı için diğer normal işlerden daha fazla, hatta daha fazla para alıyor. Aynısı bir oyun tasarımcısı pozisyonu için de geçerlidir. Oyun endüstrisindeki diğer pozisyonlar, diğer endüstrilerdeki eşdeğerlerinden daha fazla değilse de aynısını ödüyor” dedi.

ELİNİZDEKİ İŞ

Landers’a göre, oyun endüstrisinde farklı seviyelerde pek çok rol mevcut. Sektörün deneyimli bireyleri yeni başlayanlara tercih edip etmediği sorulduğunda Landers, yeteneğin en önemli olduğuna ve deneyimin ikincil olduğuna inanıyor.

Thacker, sektörün yaşı nedeniyle oyun alanında deneyimli yetenek bulmanın çok zor olduğunu belirtti. “Bu nedenle, öğrenmeye ilgi duyan taze yetenekler tercih edilir,” diye ekledi.

Shukla, doğru temel yetkinlikler ve becerilerle, beceri geliştirmek için gerekli eğitimin sağlanabileceğine inanmaktadır. “Bu nedenle, iyi ve sektörle ilgili eğitim programları oluşturmaya odaklanmak günün ihtiyacıdır,” diye önerdi.

BÜYÜME HİKAYESİ

Landers, Hindistan’ın oyun endüstrisinin en büyük benimsemeyi mobil oyun segmentinde gördüğünü belirtti. Ona göre, denizaşırı ülkelerden farklı olarak, Hindistan akıllı telefon tabanlı büyük bir büyüme kaydederken, iyi oyun bilgisayarları veya konsolları çoğu oyuncu için hala karşılanamaz durumda. “Mobil oyun aynı zamanda çok fazla büyüme gösteren bir sektör. Landers, “Umarım e-spor, PC ve konsol oyunlarına olan talepte bir artış görürüz” dedi.

Unicorn India Ventures’ın Yönetici Ortağı Bhaskar Majumdar, News18’e bu endüstrinin, özellikle GenZ olmak üzere oyuncuların sayısıyla birlikte geliştiğini söyledi. Web3, Metaverse ve oyunlaştırmanın kesişmesiyle daha fazla şirketin ortaya çıkacağına ve genç yetenekler için fırsatlar yaratacağına inanıyor. Niko Partners tarafından hazırlanan bir rapora atıfta bulunan Majumdar, Hindistan’daki PC ve mobil oyun pazarının bu yıl toplam 396,4 milyon oyuncuya ulaşacağını ve bunun da 704,5 milyon dolarlık bir oyuncu harcaması sağlayacağını söyledi.

“Hindistan şu anda Asya-10 bölgesinde hem gelir hem de oyuncu sayısı açısından en hızlı büyüyen pazar. Çevrimiçi oyun şüphesiz bir patlama yaşayacak ve büyük bir büyümeye tanık olacak” dedi.

Tüm Son Teknoloji Haberlerini buradan okuyun

opensea blogger alıntı reddit blogger bisağlık blogger fiyat blogger market medium

Yorum yapın

SPONSORLAR
index 3050
index 1893
index 1981
index 3414
index 8959
index 9753
index 4789
index 5194
index 1781
index 5593
index 6083
index 4271
index 3765
index 2675
index 2795
index 5765
index 9195
index 8558
index 9260
index 3706
index 4849
index 3630
index 1974
index 3735
index 5437
index 4665
index 8469
index 4139
index 8647
index 5144
index 2937
index 6325
index 2797
index 5147
index 4028
index 4976
index 5962
index 8338
index 9469
index 6404
index 8954
index 2239
index 7768
index 8607
index 9971
index 4864
index 3143
index 7941
index 1961
index 3314
index 2777
index 7177
index 5223
index 6246
index 4859
index 3983
index 8830
index 3440
index 5054
index 8217
index 7395